Lättlagade kycklingfiléer

Måste skriva om dagens middag även om jag inte har någon bild. Vi köpte kycklingfiléer med oss hem idag och sen står man där – hur ska vi tillaga dessa? Då tar jag ofta fram Anna och Fanny Bergenströms kokböcker och där hittade jag ”Lättlagade kycklingfiléer”. Receptet går ut på att man bryner kycklingfiléerna, lägger på en topping och skickar in dem i 200 graders varm ugn i 13-14 minuter. Voilà! Klart!

Den topping som jag valde består av (till 2 kycklingfiléer): 1 tsk milt grovt salt, 1/2 tsk chiliflingor, lite svartpeppar, 1 finhackad vitlöksklyfta, 1 1/2 msk honung och 1 1/2 cm färsk skalad finhackad ingefära. Supergott, jag lovar. Man behöver ingen sås för när kycklingen varit inne i ugnen bildas en sagolik sky… mmmmm.

Det här inlägget postades i Mat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

