Jag är ju redan såld på Magnus Carlson

25 februari. Ännu en konsert med Magnus Carlson. Ännu en gång på Babel. Men den här gång i sällskap med Ebbot Lundberg och Augustifamiljen. En konsert bättre än någon tidigare. Tänkte inte gå, det är tredje gången jag ser Magnus Carlson på ca ett år, men sonen ville bjuda mig på en konsert som födelsedagspresent så det blev så ändå. Det ångrar jag inte. Magnus sjöng en del svenska låtar. Några av de bästa låtar som skrivits på svenska. Jag ber dig. Det värsta av allt.

Ebbot Lundberg från Soundtrack of our lives äntrade scenen i en lysande orange scarf och han lyste på scenen också. Han spände ögonen i oss och med sin härliga basröst fick han Babel att koka.

Augustifamiljen är 6 skickliga musiker som verkligen kan lyfta fram de artister de samarbetar med. Och jag njöt varenda sekund. Detta var den bästa konserten av de 3 jag hört med Magnus Carlson.

Det här inlägget postades i Konsert, Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

