Äntligen

Detta bildspel kräver JavaScript.

Äntligen är vi klara med renoveringen av vårt favoritrum där vi sitter och läser, kollar tv och surfar på våra datorer. Att jag skulle få ett rum i turkos hade jag väl aldrig trott, det kändes djärvt, men jag är sjukt nöjd. Utgångspunkten var mattan som vi köpte på IKEA i höstas, ur en limiterad kollektion av antika mattor i patchwork från Turkiet. Handknuten och infärgad i en vacker färg med bevarad patina. Plisségardinerna är i exakt samma nyans (jag hade den lilla dörrmattan med mig när vi valde) och sen letade jag upp kuddar och underlägg på Indiska. Nytt golv med golvvärme, nytt tak, nya fåtöljer, nytt bord, ny tv-bänk och nya högtalare – det är bara fotogenlampan och bokhyllan som fick vara kvar (efter viss uppfräshning).

Nåja, riktigt klara är vi inte. Vi ska ha nya fönterbänkar, ljusgrå kalksten och en spegelgarderob där vi kan förvara  utemöbelsdynorna och annat som är skönt att ha i anslutning till terrassen.

Det här inlägget postades i Okategoriserade, Vanliga dagar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

