Att måla mandala

Jag har provat på att måla mandala. Min bästa vän drog med mig (jag är inte svårdragen) till Sensus där Gisela Döhler gav oss en fängslande introduktion och gjorde oss alla avslappnade genom att berätta att hon själv inte trodde att hon kunde måla sedan fröken i första klass gjort klart för henne att så var fallet. Först vid 55 års ålder släppte hon fram sin konstnärliga sida. 

Mandala är en cirkel och dess mittpunkt. Sen kan du fylla den med vad du vill – nya cirklar, fyrkanter, trekanter, fiskar , blommor …you name it. Med passaren i handen snöade jag in på halvcirklar tills cirkeln var fylld. Jag var helt fascinerad av att var jag än satte passarens spets så slutade min halvcirkel där en annan började eller längs den yttre cirkeln. Sen var det bara att färglägga som i en målarbok. Det var verkligen kul. Vi var ca 15 personer och alla skapade något unikt. Roligt att se alla konstverk efter två timmar som prova-på-lektionen varade.

Det här inlägget postades i Vanliga dagar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

