Sveriges första Barbiemässa

Detta bildspel kräver JavaScript.

…blev en trång och svettig historia. Torkladan i Tungelsta visade sig vara stor som mitt kök ungefär. Med ett tiotal utställare blev det så trångt att det emellanåt inte gick att röra sig alls. Men stämningen var god och inga slagsmål utbröt. Trevligast att titta på var Kerstin Bergströms (catface designs) små mysiga Barbierum med tidstypiska möbler.

De som ville kunde få sina medhavda dyrgripar värderade i växthuset där man också bjöds på kaffe och kaka. Vädret var underbart och den vackra trädgården inbjöd till en kort liten promenad. Jag var nöjd med min dag. Jag köpte det jag hade föresatt mig – en välbevarad swirl lemon blonde-docka och en fin klänning till henne.

Det här inlägget postades i Barbie och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sveriges första Barbiemässa

  1. Gunvor Högstedt skriver:

    Hej Kerstin!
    Ja, trångt blev det! Vem kunde ana att vi skulle få nästan 200 besökare. En liten rättelse bara: Vi hade god plats i lokalen för 11 bord, och de besattes med 19 utställare/medlemmar, vars dubbletter hittade vidare till andra samlare.
    Anna Markstedt och jag har minst sagt överhopats med positiva kommentarer från glada besökare.l Men lite salt i bägaren skadar inte. Det är så´nt vi lär oss av. Tack för Ditt inlägg.
    Gunvor Högstedt

  2. Lars-Yngve Ekström skriver:

    Min älskade hustru avled i äggstockcancer efter mer än sex års kamp.
    Hon efterlämnade en ”Bild Lilly” docka som hon sade hade stort samlarintresse.
    När jag hörde om Er mässa for jag genast dit och fick en enastående experthjälp med såväl
    värdering som försäljning vilken inbringade niotusen kronor med hjälp från idéella damer som
    på ett charmant sätt skötte försäljningen utan egen vinst. Pengarna går givetvis oavkortat till
    cancerfonden. Ett stort tack till Er alla som bidrog till ett fint resultat.

    Med vänliga hälsningar

    Lars-Yngve Ekström

  3. Liz skriver:

    Hej!
    Va roligt se bilderna från mässan!
    Men jag måste bara säga att du nog har ett ganska stort kök… 😉
    Gillar liknelsen ändå, det VAR trångt och varmt men väääldigt trevligt! Roligt att du hittade det du tänkt dig, det är bara vi samlare som riktigt förstår lyckan då man hittar det man sökt länge. Själv gjorde jag också fynd, det är ändå det bästa med alla träffar och mässor. Och så att man på något sätt blir som en enda stor familj genom vårt intresse!
    Hälsningar från Liz 🙂

Kommentera

