Kristi Himmelfärdsdag – Saras hemfärdsdag

Jag och min bil

Efter en hektisk sista vecka slutade terminen den sista maj för dottern som läser Produktdesign i Pukeberg vid Linnéuniversitetet. Dagen efter var det vernissage för sistaårselevernas examensarbeten och fest därefter. Sara och hennes klasskompisar fick duka och servera (och festa själva). Så på Kristi Himmelfärdsdag var det dags att åka hem till Malmö över sommaren. Eftersom jag köpte ny bil i onsdags blev det den som fick uppdraget att köra de 54 milen fram och tillbaka. Min nya fina Suzuki Swift som fått ta över efter min 26 år gamla Nissan Sunny. En småbil, visst, miljöbil, men rolig att köra. Och så SNYGG!!!

Fina kulturhus som byggts om till moderna skollokaler. Linnaeus University School of Design i Pukeberg, Nybro. Pukeberg är ett av Sveriges äldsta glasbruk.

 

Det här inlägget postades i Vanliga dagar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

