Hoffmans äventyr på Malmö Opera

Jag var på Malmö Opera härom veckan och såg Hoffmans äventyr. Jag hade höga förväntningar efter att jag hört att ”det är en fantastisk opera” (av en operanörd) och min kusin hört att ”de dryga tre och en halv timmarna bara flyger iväg” och jag läst att den är  ”… fullproppad med medryckande, förföriska, lättrallade melodier”. Lättrallade var det ja …tyckte inte det. För mig är betyget på bra musik att jag får gåshud eller åtminstone låter mig omslutas av en varm känsla. Icke sa nicke. Visst sjöng de bra. Visst spelade de bra. Visst var scenkläderna läckra. Visst var dekoren fin. Men det räckte inte. Operan tog aldrig tag i mig. Känslorna räckte inte till.

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

