Trädgårdsfredag

Trädgårdsfredag är ett program i min smak. Men Trädgårdssöndag hade varit bättre. Jag menar, 21:30 en fredagkväll? Då har man väl annat för sig? Reprisen i måndags glömde jag bort, så idag såg jag programmet på Svt Play. Jag gillar Pernillas inställning till trädgård och trädgårdsarbete. Inget perfektionistiskt finlir här inte utan ett avslappnat förhållande med mycket njutning. Hennes 5-stjärniga hotell för nyckelpigor är väl inget jag kommer att ta efter, men jag gillar hennes inställning. John Taylor är hennes villige grovarbetare.

Tareq Taylor är en njutning både för öga och öra. Tareq har världens sexigaste röst (inte bara för att han talar skånska). Hans mat handlar också om njutning. I första programmet tillagade han en jordärtsskockssoppa på ett campingkök och det är bara att instämma i Pernillas kommentar ”Är det något man bör packa ner för en lyxigare camping så är det – Tareq.”

Till och med musiken i programmet är en njutning – och den får ta plats.

Efter programmet rusade jag ut och började gräva efter jordärtsskockor ibland kirskålen i köksträdgården och hittade – bara kirskål. Jag vet, man kan göra soppa på kirskål också. Men jag vägrar.  

Jag avslutar med en bild av vackra minipenséer mot min husvägg.

Det här inlägget postades i TV och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

