Pulsvärmare

Jag stickar pulsvärmare med pärlmönster. Det är så roligt att hitta på nya mönster och kombinera nya färger. Det går till så här: Jag ritar ett mönster på ett rutat papper (eller använder ett färdigt mönster). Sen trär jag på pärlorna på garnet och stickar in dem enligt mönstret allteftersom. Ett par kvällar framför tv:n – så är de klara. Garnet är Drops Alpaca och pärlorna köper jag på Panduro

Jag har stickat ca 15 par pulsvärmare hittills. De grå med röda hjärtan har min kusin fått. De rosa med lila prinsesskronor ”råkade” följa med min dotter Sara, när hon flyttade till Nybro. De turkos med svarta dödsskallar har ingen ägare ännu!

Det här inlägget postades i Stickat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

